Import od "A" do "Z" - bez zbędnych pośredników i ukrytych kosztów

Logistyka zakupu pojazdu w USA / Kanadzie

Auto z USA – Ty zlecasz, My działamy!

W AutoDiscover zajmujemy się obsługą procesu zakupowego od A do Z, tj. od wyszukania i wylicytowania pożądanego pojazdu, przez transport do Polski i naprawę (na życzenie klienta w ramach oddzielnej umowy o współpracy), do transportu pojazdu we wskazane przez klienta miejsce.

Posiadamy wykwalifikowany zespół do obsługi całego procesu logistycznego. Działamy bez zbędnych pośredników tak w USA / Kanadzie jak i w Europie, minimalizując koszty importu i skracając do minimum czas oczekiwania na zakupiony pojazd.

Zapytaj o szczegóły

Współpraca z Nami - to proste!

  • 1. Poszukiwanie pojazdu
    Ty wskazujesz pojazd (samochód, motocykl, quad), pożądane wyposażenie oraz budżet – my wyszukujemy odpowiedni egzemplarz i weryfikujemy jego historię.
  • 2. Podpisanie umowy i wpłata kaucji
    Podpisujemy umowę o współpracy i wpłacasz kaucję w poczet licytacji pojazdu. Kaucja jest zwrotna gdy pożądany pojazd jest niedostępny. Do czasu wylicytowania pojazdu możesz bezkosztowo odstąpić od umowy i otrzymać zwrot 100% wpłaconej zaliczki.
  • 3. Licytacja pojazdu
    Zajmujemy się pełną obsługą aukcji wskazanego pojazdu. Czynimy starania, by wygrać licytację w najkorzystniejszej cenie, zawsze w ramach wskazanego budżetu. Bezpośrednio po aukcji informujemy Cię o wyniku licytacji.
  • 4. Płatność za zakupiony pojazd
    Po wygraniu aukcji niezwłocznie dostarczamy Tobie komplet informacji o kosztach zakupu pojazdu (kwota zakupu + prowizje aukcyjne Copart / IAAI / Impact), a Ty je regulujesz.
  • 5. Odbiór pojazdu z aukcji
    Odbieramy pojazd z placu aukcyjnego z wykorzystaniem własnej floty transportowej. Otrzymujesz zdjęcia z odbioru.
  • 6. Transport pojazdu do Europy
    Frachtem morskich transportujemy zakupiony pojazd do Europy. Koordynujemy zakup kontenera, załadunek i rozładunek - otrzymujesz zdjęcia pojazdu w porcie.
  • 7. Cło i VAT - pojazd w porcie i u celnika
    W porcie w Europie (Rotterdam / Bremerhaven) samochód zostaje poddany procedurze celnej. W Twoim imieniu zajmujemy się pełną obsługą celną pojazdu. Otrzymujesz szczegółowy wykaz kosztów administracyjno-skarbowych do uregulowania.
  • 8. Transport pojazdu z portu do Polski
    Własnym transportem lądowym (autotransporter lohr, autolawety) przewozimy pojazd z portu do Polski - pod dom lub do wskazanego przez Ciebie warsztatu.
  • 9. Akcyza / Opinia rzeczoznawcy / Tłumaczenie dokumentów
    Przygotowujemy komplet dokumentów niezbędnych do opłacenia podatku akcyzowego oraz zarejestrowania pojazdu w Polsce. Równolegle, w ramach odrębnej umowy o współpracy, możemy dokonać naprawy zakupionego pojazdu.
  • 10. Rejestracja i ubezpiecznie
    Z dostarczoną przez nas dokumentacją pojazdu rejestrujesz pojazd w Wydziale Komunikacji.
  • 11. Odbiór pojazdu
    Odbioru pojazdu dokonujesz osobiście w jednym z naszych biur (Krzeszowice, Rzeszów, Warszawa) lub transportujemy pojazd pod dom (na życzenie).

Najczęściej zadawane
pytania

Najistotniejszym aspektem jest niska cena pojazdów związana z uszkodzeniami. Im mniejsze uszkodzenia pojazdu, tym cena wyższa, ale gro pojazdów posiada doskonałą cenę zakupu przy minimalnych uszkodzeniach (np. rozbita lampa czy połamany zderzak, które łatwo można wymienić). W AutoDiscover nie importujemy pojazdów, które posiadają szkody dyskwalifikujące je z dalszej eksploatacji (np. uszkodzone elementy konstrukcyjne, zalana czy spalona elektronika) oraz prawnie wycofane z rynku (np. tytuły salvage „junk”, „non rebuildable”, certificate of destruction”).

Używane uszkodzone pojazdy posiadają zwykle obszerną dokumentację dotyczącą historii pojazdu, m.in. zdjęcia z aukcji obrazujące zaistniałą szkodę czy raporty obrazujące ciągłość historii pojazdu. Z kolei możliwość zakupu pojazdu bezpośrednio od firmy ubezpieczeniowej gwarantuje rzetelne przedstawienie stanu pojazdu w opisach aukcyjnych, co minimalizuje ryzyko zakupu pojazdu w stanie nieadekwatnym do przedstawionego. Klienci kupujący samochód uszkodzony wiedzą jak był uszkodzony i jak może zostać naprawiony (np. w warsztatach partnerskich AutoDiscover). Pojazdy używane z Niemiec lub innych krajów Europy Zachodniej trafiają do kraju bez pełnej historii pojazdu, często także uszkodzone, by zostać zaoferowanymi jako bezwypadkowe.

Uszkodzone samochody w USA / Kanadzie posiadają świadectwo „salvage title”, które oznacza, że firma ubezpieczeniowa odstąpiła od naprawy samochodu ze względu na koszty tej naprawy (tzw. szkoda całkowita, dotycząca jedynie aspektu finansowego potencjalnej naprawy). Salvage Title NIE oznacza jednocześnie, że samochód nie nadaje się do odbudowy. O wysokich kosztach naprawy uszkodzonego pojazdu w USA w ramach polisy ubezpieczeniowej decyduje bowiem koszt roboczogodziny profesjonalnego mechanika, blacharza, lakiernika – liczony w Stanach Zjednoczonych w setkach dolarów – wysoki koszt nowych części niezbędnych do naprawy pojazdu oraz wysokie koszty przywrócenia pojazdu do ruchu ulicznego w ujęciu prawnym (np. koszt przeglądu powypadkowego).

W przypadku kilku, kilkunastoletnich samochodów używanych i uszkodzonych koszt robocizny i części niezbędnych do naprawy niemal zawsze przewyższa wartość odbudowanego pojazdu, przez co ubezpieczyciel decyduje się na „tańszą” – w ogólnym rozrachunku szkody – wypłatę odszkodowania i sprzedaż pojazdu uszkodzonego na aukcji.

Koszt naprawy uszkodzonego samochodu w Polsce jest zasadniczo niższy, a w przypadku samochodów nieznacznie uszkodzonych jest bardzo niski. Sama jakość naprawy często jest lepsza niż w USA a koszty importowe (podatki, cła), transportowe i administracyjne związane z przeglądem technicznym i rejestracją o wiele niższe niż w USA. Stąd „opłacalność” importu i użytkowania pojazdów uszkodzonych z USA.

Samochody z USA posiadają szereg rozwiązań technicznych, które nie występują w pojazdach produkowanych na rynek europejski. Wymusza to dostosowanie pojazdu do przepisów europejskich. Najczęściej wystarczy wymienić dane elementy (np. światła, licznik) na te z wersji EU, dodać podzespoły (np. montaż tylnej lampy przeciwmgłowej w pojazdach jej nie posiadających) lub dokonać zmian parametrów pracy tych elementów za pośrednictwem oprogramowania komputerowego (tzw. kodowanie). Na życzenie klienta, w AutoDiscover dokonujemy stosownych modyfikacji w importowanych pojazdach, aby pojazd był zgodny z aktualnymi wytycznymi.

Skala „oszczędności” zależy od klasy, wieku i wartości – aktualnej oraz prognozowanej – samochodu, a także zakresu niezbędnych do wykonania napraw czy przeróbek samochodu (dostosowania do ruchu w Polsce i Europie). Współpracując z klientami zawsze dokonujemy analizy rynku (popyt i podaż) dla danego modelu – jeśli interesujący klienta pojazd jest dostępny w kraju w niższej, równej lub nawet minimalnie wyższej cenie, ale posiada udokumentowaną historię i jest dostępny od ręki, zawsze odradzamy import pojazdu z USA (minimalizacja ryzyka, ograniczenie czasu oczekiwania na dostawę pojazdu, skompletowania części i naprawy).

Z USA importujemy także pojazdy równe ceną lub droższe niż na rynku krajowym, ale stanowiące dla klienta wartość kolekcjonerską, posiadające udokumentowaną historię użytkowania i przebieg czy lepszy stan techniczny / wizualny od egzemplarzy aktualnie oferowanych w Europie. Zawsze to klient, bazując na naszych wyliczeniach, określa „opłacalność” importu danego pojazdu.

Pojazdy importowane zza oceanu objęte są takimi kosztami dodatkowymi jak:

  1. opłata aukcyjna;
  2. opłata brokerska związana z obsługą formalno-prawną transportu;
  3. transport kołowy do portu w USA;
  4. transport morski do portów w Europie (wynajem kontenera);
  5. odprawa celna;
  6. cło;
  7. podatek VAT;
  8. akcyza;
  9. przegląd techniczny rozszerzony;
  10. tłumaczenie dokumentów;
  11. rejestracja pojazdu;
  12. prowizja AutoDiscover dot. pośrednictwa w zakupie pojazdu.

Klient podpisujący umowę o współpracy z AutoDiscover otrzymuje szczegółowy wykaz kosztów importu i prowizji.

W AutoDiscover polecamy warsztaty, które zajmują się kompleksową naprawą sprowadzonych pojazdów.

W zależności od rodzaju i zakresu uszkodzeń, obłożenia warsztatów i zespołu technicznego, dostępności części do danego pojazdu na rynku krajowym i za granicą oraz czasu niezbędnego na transport tych części do warsztatu, naprawa pojazdu trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy.

Nasi klienci decydują się także na naprawy we własnym zakresie – przetransportowany do kraju pojazd podstawiamy bezpośrednio pod dom klienta w uzgodnionym czasie.

W AutoDiscover importujemy pojazdy o różnym, najczęściej minimalnym zakresie uszkodzeń, zgodnie z ustaleniami z danym klientem. Dostępne na aukcjach samochody posiadają najczęściej uszkodzone elementy zespołu napędowego (szkody typu Mechanical), przednie, boczne, górne lub tylne części nadwozia (Front / Rear End, Side, Top/Roof), podwozie (Undercarriage), ucierpiały w efekcie burzy (np. gradu – szkoda typu Hail), posiadają liczne rysy i wgniecenia karoserii (Minor Dent/Scratches), stały się obiektem aktu wandalizmu lub podlegają normalnemu zużyciu (Normal Wear).

Podstawowym kryterium, jakim kierujemy się w wyborze samochodów do importu jest bezpieczeństwo użytkowników – przede wszystkim nienaruszona konstrukcja nośna pojazdu. Nie importujemy samochodów uznanych jako odpady (Junk), pojazdów popowodziowych (Water/Flood), objętych pożarem (Burn) czy po dachowaniu (Roll over), a także pojazdów posiadających wady prawne uniemożliwiające naprawę i rejestrację pojazdu w kraju (np. Missing/Replaced VIN, Non rebuildable).

Każdorazowo przed licytacją pojazdu dokonujemy weryfikacji stanu samochodu, w oparciu o szereg narzędzi i raportów. Na życzenie klienta możemy pozyskać raport z inspekcji przedaukcyjnej zawierający m.in. liczne i szczegółowe zdjęcia pojazdu.

Import pojazdu z USA/ Kanady za pośrednictwem AutoDiscover to sprawdzona procedura, oparta na minimalizacji kosztów i ograniczaniu do minimum czasu importu a przejawiająca się m.in. rezygnacją ze zbędnych pośredników. W przypadku importu pojazdu na zamówienie klienta współpraca sprowadza się do takich działań jak:

  1. Poszukiwanie i analiza historii pojazdu;
  2. Zawarcie umowy o współpracy z klientem – wpłacenie kaucji;
  3. Licytacja pojazdu online;
  4. Zapłata za zakupiony pojazd (transfer środków do USA);
  5. Odbiór wygranego pojazdu z aukcji;
  6. Transport pojazdu z USA / Kanady do Europy;
  7. Odprawa celna pojazdu na terenie UE (cło i VAT);
  8. Transport samochodu z portu do Polski;
  9. Zapłata podatku akcyzowego / Przygotowanie opinii rzeczoznawcy oraz wykonanie tłumaczeń dokumentów;
  10. Naprawa pojazdu w warsztacie partnerskim AutoDiscover – na życzenie klienta na podstawie odrębnej umowy;
  11. Rejestracja, ubezpieczenie i odbiór pojazdu przez klienta.

Wylicytowane pojazdy są wysyłane do Europy drogą morską w kontenerach. Dokładamy wszelkich starań, by pojazdy trafiały do kraju w stanie, w jakim zostały zakupione w USA monitorując każdy etap transportu pojazdu.

Czas oczekiwania na samochód jest różny i zależy od miejsca zakupu auta – te kupione na wschodzie USA docierają do Polski nawet w 3-4 tygodnie, a te kupione na zachodzie po 12-15 tygodniach. Po dotarciu do portu w Europie (obsługujemy porty w Rotterdamie i Bremerhaven), w ciągu ok. 7-10 dni samochód przechodzi odprawę celną i jest transportowany do kraju drogą lądową, z wykorzystaniem własnej floty transportowej.

Pojazdy poruszające się po drogach Stanów Zjednoczonych niemal zawsze mają bogatą dokumentację związaną z użytkowaniem pojazdu oraz jego stanem technicznym (przebieg, serwisowanie, szkody). Jest ona w łatwy sposób dostępna w internecie – bezpłatnie oraz odpłatnie, za pośrednictwem wyspecjalizowanych serwisów. Samochody importowane z Europy Zachodniej takiej dokumentacji zwykle nie posiadają.

Nie bez znaczenia jest oferta producentów. Na rynku amerykańskim / kanadyjskim oferowane są tu pojazdy niedostępne z różnych względów na rynku europejskim (np. muscle car, pick-up).

Odbudowany pojazd z USA, sprowadzony i naprawiony w Polsce, wzorem samochodów odbudowanych ale pochodzących z rynku krajowego (np. po naprawie z OC sprawcy w ASO danej marki), przechodzi w kraju przegląd powypadkowy i zostaje dopuszczony do ruchu.

Z rejestracji wyłączone są jedynie pojazdy uznane w USA za niezdatne do odbudowy, tj, posiadające odpowiednią adnotację przy Salvage Title – m.in. „junk”, „parts only”, non rebuildable”, „certificate of destruction” – takich pojazdów NIE importujemy.

W AutoDiscover gruntownie sprawdzamy stan techniczny i prawny samochodu. WSZYSTKIE importowane przez nas pojazdy po naprawie zostały dopuszczone do ruchu i zarejestrowane w Polsce.

Uszkodzone pojazdy używane dostępne są przede wszystkim na aukcjach internetowych www.copart.com / www.iaai.com. Aktualna oferta obejmuje zwykle kilkaset tysięcy pojazdów rozsianych po placach aukcyjnych w całych Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Wybrane oferty prezentujemy na naszej stronie w zakładce NASZA OFERTA >> AUTA DO LICYTACJI.

Doradcy AutoDiscover estymują wartość danego pojazdu na podstawie danych archiwalnych ze sprzedaży analogicznych lub zbliżonych modeli oraz aktualnej sytuacji na rynku i aukcjach. Wpływ na cenę pojazdu na aukcji mają przede wszystkim rodzaj i zakres uszkodzeń, rocznik pojazdu, jego wyposażenie oraz przebieg. Występują także uwarunkowania lokalne, związane m.in. z tytułem właśności pojazdu (rodzaj szkody zapisany w dokumentach pojazdu, który determinuje status prawny pojazdu) czy odległością placu aukcyjnego do portu. Podpisując umowę o współpracy klient otrzymuje szczegółowe wyliczenia wszystkich kosztów związanych z importem danego modelu.

Znalazłeś pojazd i chciałbyś poznać kosztu jego sprowadzenia do kraju? Skontaktuj się z nami – prześlemy wycenę.

W AutoDiscover zajmujemy się pośrednictwem i sprzedażą samochodów osobowych i użytkowych oraz motocykli. Na zamówienie klienta możemy także zająć się obsługą importu łodzi, quadów czy maszyn budowlanych – każdorazowo prosimy o kontakt w celu omówienia szczegółów takiej współpracy.

Kupujemy pojazdy w przeważającej większości oferowane przez firmy ubezpieczeniowe, co minimalizuje ryzyko niezgodności uszkodzeń i stanu faktycznego pojazdu z jego opisem aukcyjnym.

W AutoDiscover stawiamy na uczciwość i pełną przejrzystość współpracy z klientem! Współpracując z nami masz gwarancję fachowego doradztwa w zakupie pojazdu, rzetelności zakupu i całego procesu importu, pełnej informacji o pojeździe na każdym etapie importu czy naprawy, przejrzyste rozliczenie współpracy. FINALNIE – użytkowania pojazdu pozbawionego wad mechanicznych i prawnych, w stu procentach bezpiecznego!

Import pojazdów uszkodzonych zawsze obarczony jest ryzykiem niezgodności stanu faktycznego z opisem zamieszczonym na aukcji (np. dalsze uszkodzenia pojazdu na placu aukcyjnym, nie ujęte w ogłoszeniu, powstałe po wykonaniu zdjęć). Pogłębiona weryfikacja pojazdu, sprawdzone – bo poparte ponad 10-letnim doświadczeniem –  procedury importu a także dostępne na życzenie klienta raporty dot. stanu technicznego pojazdów wraz z obszerną dokumentacją zdjęciową zrealizowaną podczas oględzin pojazdu, pozwalają ograniczyć to ryzyko do minimum.

Część pojazdów jest własnością firm ubezpieczeniowych i to właśnie te pojazdy importujemy najczęściej, ze względu na ograniczone ryzyko niezgodności opisu pojazdu ze stanem faktycznym.

Uszkodzone samochody oferują też sprzedawcy prywatni, tzw. handlarze, którzy przed oddaniem samochodu na aukcje najczęściej poprawiają estetykę oraz maskują stan techniczny auta, by na zdjęciach wygadało po prostu lepiej. To oszustwo, którego – pracując dla naszych klientów – unikamy!

Zobacz, jak pracujemy
dla Ciebie!

  • 13 mln Wyświetleń
  • 60k+ Subskrybentów
  • 300+ filmów
Subskrybuj nasz kanał!

Skontaktuj się
z nami!

    Jak chcesz współpracować z AutoDiscover?

    • Ponad 10 lat doświadczenia w branży motoryzacyjnej!
    • Ponad 2000 sprowadzonych samochodów!
    • 99,9% zadowolonych klientów!