Wyjątkowy egzemplarz kultowego BMW M3 E92 z pakietem Competition, po pełnej renowacji silnika! Samochód dostępny od ręki w salonie AutoDiscover Rzeszów (Al. Armii Krajowej 21) – kto pierwszy, ten lepszy!
Choć jeszcze daleko mu do formalnego statusu youngtimer’a, już dziś jest BMW M3 E92 jest bardzo pożądane przez kolekcjonerów ale i miłośników aut z Bawarii! Z klku powodów.
M3 E92 było ostatnim modelem M z wolnossącym silnikiem V8, a sam silnik kręci się do zawrotnych 8300 rpm! Ponad czterystukonny motor S65 rozpędzał M3 E92 w ok. 4.8 sekundy „do setki”…
… w czym także zasługa zaawansowanej skrzyni półautomatycznej M DCT z Drivelogic, posiadającej aż jedenaście trybów pracy: sześć w trybie sekwencyjnym i kolejne pięć w automatycznym!
Jednocześnie M3 E92 prowadziło się jak po sznurku, dzięki świetnemu rozkładowi mas, zaawansowanej inżynierii zawieszenia czy opcjonalnemu zawieszeniu adaptacyjnemu EDS, które mamy też w naszym egzemplarzu!
Samo wyposażenie auta jest bogate! Mamy tu m.in. reflektory ksenonowe, nawigację Professional, tapicerkę skórzaną, klimatyzację automatyczną, akcesoryjny układ wydechowy, który uwydatnia przepiękny bulgot ośmiocylindrowego serca M3 E92…
… a przede wszystkim pakiet Competition!
Nasz egzemplarz posiada obniżone o 10 mm zawieszenie EDS ze specjalnym programem sterowania (Electronic Damping Control oraz Dynamic Stability Control) a także lekkie koła 19-calowe CSL o zwiększonym odsadzeniu (ET), jeszcze lepiej wypełniające nadkola M3-ki).
Wyposażenie (wybrane elementy):
Nasze auto przyjechało do kraju z Karoliny Północnej z jak się wydawało niegroźnym uszkodzeniem pasa przedniego i fabryczną pirotechniką. Przy próbie odpalenia auta okazało się jednak, że odbudowy wymaga także silnik M3-ki.
W ten sposób słynne S65 przeszło kapitalny remont u zaprzyjaźnionego z AutoDiscover Piotra Dziedzica – eksperta od silników BMW i Porsche. Remont był okazją m.in. do wymiany felernych panewek korbowodowych, które w tym modelu BMW wymagają stosownej troski i właściwej eksploatacji.
Łączny koszt odbudowy i dopieszczenia silnika przekroczył 40 tys. zł… ale było warto! Dziś mamy pewność, że auto jest w perfekcyjnym stanie mechanicznym i nie zawiedzie nawet na torze; jeśli nowy nabywca będzie miał także ochotę wybrać się na Track Day (a pakiet Competition właśnie temu był dedykowany).
W ramach naprawy, nasze M3 E92 otrzymało też nowe chłodnice oleju, klimy, wentylator czy zderzak przedni ze stosowną drobnicą plastikową. Zamontowaliśmy także nową szybę czołową, którą już wcześniej, nieudolnie, wymieniono w USA, co – przez cieknącą wodę – doprowadziło do uszkodzenia jednego ze sterowników.
Zregenerowane zostały też reflektor ksenonowe oraz same koła CSL. Auto nie jeździ i nie wygląda na swój wiek… i w tym cały SZTOS tego konkretnego egzemplarza! Drugiej tak dopieszczonej, importowanej z USA sztuki nie znajdziecie w ogłoszeniach!
Szerzej o naprawie BMW M3 E92 mówiliśmy w naszych filmach YouTube – TUTAJ, TUTAJ, TUTAJ i TUTAJ.
Auto cieszy i bawi nas w pełni od jesieni ubiegłego roku, ale nadszedł czas, by zmieniło właściciela.
M3-kę sprzedajemy z umową kupna-sprzedaży lub FV marża. Auto jest dostępne na oględziny w salonie AutoDiscover Rzeszów (Al. Armii Krajowej 21) od poniedziałku do piątku w godz. 9-18 oraz w soboty 10-14.
Nabywcy przekażemy kompletną dokumentacja szkody. Możemy też podjechać na sprawdzenie stanu technicznego samochodu do dowolnego serwisu na terenie Rzeszowa.
Kontakt w sprawie ogłoszenia: 509 424 000 (Kamil) / [email protected]